NMAth | Shadowrun 4th Edition (VO), page 258-259
Shadowrun 20th Anniversary (VO), page 266
Not every nation in the world uses SINs—most do, but they may name them differently (for game purposes, however, we use SIN as the default term). The GSINR (the Global SIN Registry, a fully-funded project of the Corporate Court) is the regulatory body that sets the worldwide standards for how SINs are used and assigned—and also what data is correlated with them. Extraterritorial corporations are required to adhere to these protocols by corporate law, issuing corporate SINs to track and register their employees/citizens. National and corporate SIN registries are required to share their data with the GSINR, but otherwise they keep the data confidential, only making it available to law enforcement and other appropriate agencies. Though rare, dual citizenship (such as UCAS/Ares) is possible; in such cases, you would have two separate SINs. Some corporations and nations, however, will revoke your citizenship if you become a citizen of another country or corporation.
Soit dit en passant, ce passage recopie mot pour mot Sprawl Survival Guide, page 37.
Il ne faut pas confondre le SIN, le nom, et l'identité. Le SIN est un numéro de référence. Une personne ayant la double nationalité va avoir le même nom, la même identité (avec la même date et le même lieu de naissance) mais deux numéros différents. Les SIN (ou équivalents) de deux pays n'auront pas le même format et ne peuvent pas être transféré d'un registre, à moins peut-être que les deux administrations aient acheté leur système de gestion des identités auprès de la même corporation. Même dans ce cas, le GSINR doit probablement préfixé tous les numéros avec un indicatif du registre d'origine, plutôt que de risquer un bug parce qu'un pays du tiers-monde formate ses SIN n'importe comment. |